Forum Sojuszu Ostrowin

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2008-11-25 11:46:52

-=HajduK=-

Użytkownik

Zarejestrowany: 2008-11-11
Posty: 33
Punktów :   

ACS + opóźnianie floty

I. Wspólny atak różnych graczy:[/color]

Uwagi wstępne:

Bez znaczenia czy jest to łączony atak czy łączona obrona: Jeśli dojdzie do walki, każdy uwikłany w bitwę musi walczyć i otrzymać raport wojenny.

Dla obrońców: Główny obrońca (właściciel planety) widnieje zawsze po lewej, pozostali obrońcy występują kolejno wg czasu dotarcia na planetę

Dla atakujących jest tak samo, po lewej jest flota tego kto rozpoczyna atak grupowy, dalej jego partnerzy.

Statki podczas całej walki należą do ich właścicieli i korzystają z ich technologii.

System walki działa jak normalny RW, flota po lewej strzela pierwsza i pozostali wg swojej kolejności
Bitwy max. trwają tylko 6 rund i cele są wybierane losowo. Więc ten kto ma największą ilość statków proporcjonalnie będzie miał największe straty

Łączony atak też może tylko zabrać max. 50% surowców z planety, które są dzielone pomiędzy atakujących. Ten kto ma większą pojemność transportową bierze więcej.

Atak łączony liczy się dla każdego atakującego jak normalny atak w sensie reguły bashingu (do 6 ataków na dobę  gracza na jednego gracza)


Jak to zrobić?

1. Sprawdzamy kto z graczy ma najdłuższy czas lotu do celu - ta osoba powinna zacząć atak (by nie było opóźnienia).

2. Gracz normalnie wysyła flotę na cel z misją "napadaj"

3. W zakładce Flota odszukuje określoną pozycję z interesującym nas celem, po prawej stronie w tabelce ma słowa "Związek" - klika.

Obrazek

4. Pojawia się okienko z dzieloną ramką, gdzie po lewej widnieje nick tej osoby, a po prawej można wpisać nicki osób, które mają być do ataku związku zaproszone. Po wpisaniu klikamy ok.

5. Nazwę związku można zmienić (jeśli robi się więcej ACS na raz, lub pozostawić bez zmian.

6. Nie trzeba być w tym samym sojuszu, aby dostać zaproszenie.

7. Zaproszeni gracze otrzymują Prywatną wiadomość, oraz możliwość dołączenia do grupowego ataku z menu Flot. Zapraszany może wybierać do której grupy chce dołączyć.

8. Maksymalnie 5 graczy może połączyć swoje floty i każdy gracz może dodać tyle flot ile chce, ale grupa nie może składać się z więcej niż 16 flot w sumie.

9. Prędkość grupy nie może zostać obniżona więcej niż 30% przez nowe statki. Jeśli nowe statki są wolniejsze , opcja ataku grupowego będzie niedostępna!

Przykład: Flota potrzebuje 2 godzin (120 minut) na dotarcie do planety. 10 minut później po starcie kolejna flota dołącza do ataku, która potrzebuje 130 minut na dotarcie do planety. taka sytuacja jest możliwa, ponieważ nowa flota spowalnia grupę, ale tylko o 20 minut (16%). Inna flota, która potrzebowałaby 160 minut na dotarcie do planety nie może dołączyć do ataku.

10. Koszt przelotu floty wynosi tyle samo co normalny atak.

11. Grupa leci z prędkością jej najwolniejszego statku, jeśli do grupy dołącza wolniejszy statek, cała grupa zwalnia.

12. Kiedy flota opuszcza grupę, cały czas leci, nawet gdy założyciel grupy zrezygnuje z ataku.

13. Po walce każda flota, która przetrwała atak wraca na planetę, z której wystartowała.


Jak dołączyć do ACS?

1. Po otrzymaniu prywatnej wiadomości z zaproszeniem do ACS, klikamy w nazwę związku, która przenosi nas do zakładki Flota, gdzie wybieramy ilość statków, Koordy celu powinny być już wpisane, jeśli nie - należy kliknąć zielony link z nazwą ataku związku.
To samo można zrobić bezpośrednio z zakładki Flota.

Obrazek

2. Po przejściu do wyboru misji, klikamy pole "Atak związku" i dalej.

Obrazek

3. W podglądzie atak związku zawsze wyświetla się na czerwono - nie przerażać się





II. Grupowa Obrona:

Oznacza, że można stacjonować flotę na orbicie planety innego gracza (wymagany rozkaz "Zatrzymaj")
Można stacjonować flotę tylko u gracza z własnego sojuszu lub u gracza z  buddylisty.
Nie można stacjonować floty u gracza z włączonym urlopem oraz u gracza objętego ochroną noobprotection (zielonego lub czerwonego).

Aby wysłać flotę na orbitę u innego gracza trzeba wybrać rozkaz "Zatrzymaj" i ustawić czas stacjonowania floty na orbicie. Im dłużej stacjonuje flota, tym więcej będzie potrzeba deuteru. Deuter jest automatycznie przesyłany twojej flocie. Pamiętaj, że potrzebujesz sporej ilości miejsca na transport dodatkowego deuteru
Jeśli statki bojowe mają za małą ładowność na przelot - dołączamy transporter, w który zostanie zabrane paliwo.

Koszty postoju floty podczas misji "Zatrzymaj"/b]
Mały Transporter: 5 deuter/godzinę
Duży Transporter: 5 deuter/godzinę
Lekki Myśliwiec: 2 deuter/godzinę
Ciężki Myśliwiec: 7 deuter/godzinę
Krążownik: 30 deuter/godzinę
Okręt Wojenny: 50 deuter/godzinę
Statek Kolonizacyjny: 100 deuter/godzinę
Recykler: 30 deuter/godzinę
Sonda Szpiegowska: 1/10 deuter/godzinę
Bombowiec: 100 deuter/godzinę
Niszczyciel: 100 deuter/godzinę
Gwiazda Śmierci: 1/10 deuter/godzinę
Pancernik: 25 deuter/godzinę

Jeśli zawróci się flotę, [b]traci się cały deuter
.

Maksymalnie 4 graczy może przetrzymywać swoje floty na planecie innego gracza (razem z właścicielem - maksymalnie 5 osób).

Jeśli planeta zostaje zaatakowana, tylko właściciel planety widzi informację o zbliżającej się wrogiej flocie w podglądzie.

Jeśli zaatakuje się planetę, na której orbituje jedna z własnych flot,  walczy się przeciwko swoim statkom.


Depozyt Sojuszniczy

Depozyt sojuszniczy pozwala na dostarczanie zaprzyjaźnionym flotom deuteru, dzięki temu nie muszą one zabierać go ze sobą. Depozyt może wystrzeliwać rakiety które przenoszą 10k deuteru na poziom hangaru flocie znajdującej się na orbicie

Budynek ten NIE JEST potrzebny do stacjonowania floty.
Dzięki temu można przedłużać jej czas stacjonowania. Normalnie maksymalny czas przetrzymywania floty na orbicie to 36 godzin. Za każdym razem gdy wystrzeli się rakietę z paliwem, czas postoju zostaje wydłużony o okres w jakim flota zużyła by ten deuter.

Im większy jest Depozyt (jego poziom), tym większą flotę może utrzymać na orbicie.

Opcja doładowania paliwa pojawia się po wybudowaniu depozytu, tuz pod budynkiem.





III. ACS jednego gracza z samym sobą.


Zasada działania ta sama:


1. Wysłanie floty z jedenej planety z misją "napadaj" - zaczynając od floty, która poleci najdłużej

2. W zakładce Flota klikamy "Związek"

3. Wpisujemy własny nick, lub bez wpisywania klikamy OK

4. Wchodzimy jeszcze raz w zakładkę Flota na tej samej planecie lub na innej, z której chcemy wysłać dodatkową flotę i po wybraniu statków, nie wpisujemy kordów, ale klikamy zielony link z nazwą związku.

5. wybór opcji "Atak związku"


Po co robić ACS z samym sobą?

1. Mamy możliwość łączenia floty stacjonującej na różnych naszych koloniach

2. Bezpieczniejsze jest wysyłanie floty w kawałkach - atakujący nas przy powrocie może złapać tylko jedną część floty, lub wysłać dużo fal by wyłapać wszystkie.

3. Niektóre statki latają szybciej, inne wolniej - zaatakują razem lecz  nie musimy czekać na powrót ślimaczących się bombowców, bo transportery czy krążowniki wrócą szybciej na planetę jeśli były wysłane osobno.

Wady
- ograniczona ilość slotów (zalezna od poziomu technologii komputerowej)
- różne czasy powrotu wymagają dopilnowania kolejnych powrotów statków.


UWAGA - warto poćwiczyć ACS nawet na nieaktywnej farmie, by poznać zasadę działania i opanować kolejne czynności.

Więcej informacji:http://board.ogame.onet.pl/thread.php?threadid=307567








IV. Opóźnianie floty
jest bardzo ładnie opisane tu:

http://board.ogame.onet.pl/thread.php?threadid=458478

Dla leniwych:

1. Wysyłamy flotę na planetę którą chcemy obrabować/zezłomować

2. Klikamy na "Związek" a następnie wpisujemy swój nick do okna dołączania ACS'u

3. Kilka minut (zależnie od tego jak szybko doleci dołączający statek i jak daleko mamy do celu) przed dolotem floty na planetę wroga, wybieramy np. jedną sondę szpiegowską i wysyłamy na wybrany cel używając zielonego linka  oraz ustawiamy prędkość sondy w procentach (%) po czym klikamy "Dalej". Ustawienie prędkości zależy od tego o ile chcemy opóźnić flotę - jeżeli chcemy opóźnić o kilka sekund robimy to następująco:
a) patrzymy ile SS leci do wybranego celu
b) powiedzmy że leci tam 40 sekund, a więc wysyłamy sondę na 37-39 sekund przed atakiem i wtedy opóźnimy atak o 3-1 sekundy/ę (dużo zależy od naszej sprawności i szybkości neta)
Jeżeli jednak interesuje nas dłuższe opóźnienie np. 8 minut robimy tak:
a) wysyłamy sondę najlepiej z planety nieco bardziej oddalonej niż ta z której wysłana została prawidłowa flota, aby sonda leciała dłużej przy normalnej prędkości, a tym samym dłużej na powiedzmy 10%
b) ustawiamy prędkość SS na około 8minut i 30 sekund

4. Zaznaczamy "Atak związku" po czym "Dalej" i już nasz atak jest opóźniony

Po co? w miejsce opóźnionej floty (zapisać sobie czas) wysyłamy sondę z misją "szpieguj", by przekonac się czy jest podstawka - mamy wtedy minutę na zawrócenie floty.
Inne powody: złe wyliczenie czasu dolotu przeciwnika lub jego manewry z opóźnianiem...

U W A G A
Atak możemy jednorazowo opóźnić tylko o 30%!! Jeżeli wiec chcemy opóźnić o 100%, musimy wykonać tę czynność MINIMUM 4 razy !!

Jeżeli zawrócisz główną flotę (czyli tą wysłaną jako pierwszą z misją Napadaj), pozostała flota doleci do celu , po czym wróci BEZ WALKI ORAZ RW na planetę z której została wysłana
Po zawróceniu głównej floty pozostała flota doleci do celu i dochodzi do walki (pojawia się RW)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.polishbanditcrew.pun.pl www.hydraulicy.pun.pl www.immortalsganja.pun.pl www.anime-plock.pun.pl www.gv.pun.pl